Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

Palautukset

Verkkokauppapaketin palautuksesta tulee aina ilmoittaa verkkokaupalle kaupan antamien ohjeiden mukaisesti. Paketin noutamatta jättäminen tai palauttaminen ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi.

Kuinka palautan paketin?

Mikäli paketin mukana on palautusosoitekortti, kiinnitä palautusosoitekortti paketin päälle. Varmista, että viivakoodi on helposti luettavissa tasaisella pinnalla. Voit palauttaa lähetyksen mihin tahansa PostNordin noutopisteeseen.

Mikäli et saanut vastaanottamasi paketin mukana palautusosoitekorttia, ota aina yhteyttä paketin lähettäjään palautusohjeiden saamiseksi.

Kuinka palautan paketin pakettiautomaattiin?

Pakettipisteen automaattiin

Palautuslähetyksessä tulee aina olla palautusosoitekortti, ilman sitä pakettia ei voida palauttaa pakettiautomaattiin. Jos alkuperäisen paketin mukana ei ollut palautuskorttia, ota yhteyttä tavaran lähettäneeseen yritykseen.

  • Pakettiautomaatin näytöltä valitaan ensin ”Lähetä”
  • Skannaa tai näppäile palautusosoitekortin viivakoodi näytön ohjeiden mukaan. Lopuksi valitse "OK".
  • Valitse paketille sopivan kokoinen lokero. Näyttö kertoo, montako lokeroa eri kokoa on vapaana. 
  • Palautuksesta ei tulostu kuittia. Lähetyksen skannaaminen palautuksen yhteydessä toimii kuittauksena. 
  • Mikäli paketti ei mahdu lokeroon, paketin voi palauttaa muuhun noutopisteeseen.

PostNord Lähiboksiin 

Tarvitset Lähiboksiin palauttamiseen palautusosoitekortin ja PostNordin sovelluksen.

  • Voit palauttaa paketin vain, jos paketin alakuperäinen lähettäjä on luonut palautuslähetyksen, ja se näkyy sovelluksen "Lähetä"-osiossa. 
  • Klikkaa palautettavan paketin tietoja ja voit etsiä lähimmän palautuspisteen. Kun olet löytänyt sopivan palautuspisteen, voit varata sopivan kokoisen lokeron. Varaus on voimassa 30 minuuttiia.
  • Sovellus avaa kameran. Skannaa paketin viivakoodi kameralla, jonka jälkeen sovellus ilmoittaa, että lokero on varattu.
  • Vie paketti lokeroon 30 minuutin kuluessa. Voit pidentää aikaa kerran 15 minuutilla.
  • Lähiboksin luona yhdistä sovellus Lähiboksiin Bluetooth-yhdeydellä.
    Klikkaa "Avaa lokero". Avaa luukku ja laita paketti sinne. Sulje luukku.
  • Sovellus antaa paketille tiedon "odottaa noutoa"
  • "Näin se toimii" -painikkeesta saat lisäohjeita.

PostNordin sovelluksessa voit seurata myös palautuspaketin kulkua.

Katso videolta kuinka palautus Lähiboksiin sujuu sovelluksessa

 

Video