Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

PostNordin runkoliikenteelle uusi solmukohta Jyväskylään

PostNordin runkolinjaverkosto tulee tehostumaan merkittävästi 4. elokuuta 2025 alkaen, kun Jyväskylä alkaa toimia sen uutena solmukohtana.

Uuden toimintamallin myötä ajettavia kilometrejä kertyy selvästi aiempaa vähemmän, mikä lisää tehokkuutta, pienentää ilmastopäästöjä ja lyhentää läpimenoaikoja merkittävästi. Myös noutoaikoja on mahdollista myöhäistää muutoksen myötä.

Käytännössä uudistus tulee tarkoittamaan sitä, että kaikkea liikennettä ei ohjata enää Vantaan tai Turun kautta, vaan Länsi- ja Itä-Suomesta lähtevät kuljetukset ajetaan osittain Jyväskylän kautta suoraan lännestä itään ja päinvastoin. Myös pohjoisesta alaspäin lähtevät kuljetukset ajetaan länteen, itään ja etelään jatkossa Jyväskylän kautta. Esimerkiksi Vaasasta Kuopioon lähtevä paketti menee jatkossa Vaasa–Seinäjoki–Jyväskylä–Kuopio reittiä. Vantaalta ja Turusta ajetaan edelleen runkolinjat suoraan pohjoiseen, mutta tehokkuuden ja ylimääräisten päästöjen vähentämiseksi paketteja kuljetetaan muiden ilmansuuntien kanssa yhteiskuljetuksena Jyväskylään, jossa ne konsolidoidaan yön jatkoyhteyksille.

Solmukohtana toimii kumppanimme Tavaralähettien terminaali. Käyttövoimana väleillä Vantaa–Jyväskylä, Turku–Jyväskylä ja Jyväskylä–Oulu on biokaasu.

”Uuden solmukohdan muodostaminen Keski-Suomeen on seuraava askel runkoliikenneinframme kehittämisessä, ja sillä tehostetaan merkittävästi PostNordin runkolinjoja. Jokainen sen ansiosta säästyvä ajokilometri vähentää suoraan myös kuljetusten ilmastopäästöjä ja mahdollistaa asiakkaillemme yhä nopeammat kuljetukset”, Head of Transportation Leif Göransson toteaa.

Kysy lisätietoja tai tarjous

PostNordilta saat ratkaisut kaikkiin logistiikkatarpeisiisi.

Ota yhteyttä