Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

Kuluttajat nimesivät tänäkin vuonna PostNordin vastuullisimmaksi ulkomaiseksi paketti- ja logistiikkabrändiksi Suomessa

Kuluttajien mielissä PostNord näyttäytyy edelleen yhtenä toimialansa vastuullisimmista brändeistä. Tämä selviää vuoden 2025 Sustainable Brand Index -tutkimuksesta, joka mittaa kuluttajien näkemyksiä brändien vastuullisuudesta. PostNord nousi Suomen vastuullisten brändien listalla 30 sijaa vuodesta 2024 ja saavutti paikan vuoden nousijoiden listalla.

PostNord on kuluttajien mielestä vastuullisin ulkomainen paketti- ja logistiikkabrändi Suomessa.

- Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä siitä, että vastuullisen logistiikan eteen tekemämme työ on huomattu. Asettamamme ilmastotavoitteet ovat kunnianhimoiset ja etenemme niitä kohti päivittämällä johdonmukaisesti kalustoa, käyttövoimia sekä prosesseja. Sähköautokalustomme on Suomen suurin suhteutettuna yrityksen kokoon, ja runkolinjoissakin sähkö on vielä tänä keväänä tulossa käyttövoimaksi biokaasun ja biodieselin rinnalle. Teemme vastuullisuustoimillamme aitoa muutosta, ja toivomme sen näkyvän jatkossakin myös kuluttajien mielikuvissa, PostNordin toimitusjohtaja Johanna Starck toteaa.

PostNordin vastuullisuustyön pohjana ovat ilmastoystävälliset kuljetukset ja toiminta, hyvinvoiva, kehittyvä ja monimuotoinen työyhteisö sekä eettinen toimitusketju. PostNordin tavoitteena on tarjota fossiilittomat kuljetuspalvelut vuoteen 2030 mennessä.

Sustainable Brand Index on Euroopan suurin itsenäinen vastuullisuuteen keskittyvä bränditutkimus. Brändien sijoitus tutkimuksessa perustuu kuluttajien arvioon niiden ekologisesta ja sosiaalisesta kestävyydestä. Mittaristo on laadittu YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden pohjalta.

Tutkimuksessa on mukana lähes 1 600 brändiä ja 36 toimialaa, ja sitä varten on tehty 80 000 kuluttajahaastattelua kahdeksassa maassa. Brändit eivät voi itse päättää osallistumisestaan tutkimukseen.

Lue lisää vuoden 2025 Sustainable Brand Index -tutkimuksesta täältä.

Lue lisää PostNordin vastuullisuustyöstä täältä.

Oletko kiinnostunut palveluistamme?

Pyydä tarjous