Ohita navigointi ja haku
Verkkopalvelumme ei tue enää Internet Exploreria. Käytä sen sijaan Chrome, Edge, Firefox tai vastaavaa selainta nopeamman ja sujuvamman käytön varmistamiseksi. Öppna i Microsoft Edge

E-commerce in Europe 2021 -tutkimusraportti

Mitä suomalaiset ja muut eurooppalaiset ostavat verkosta?

Paljonko he kuluttavat verkkokauppaostoksiin rahaa? Mitä he pitävät verkko-ostamisessa tärkeänä?

Mitä verkkokauppasi asiakkaat haluavat? Mikä on tärkeää ruotsalaisille verkkokauppakuluttajille? Entä espanjalaisille? Mihin maihin juuri sinun verkkokauppaasi kannattaa laajentaa?

Verkkokauppa Euroopassa -raportti tarjoaa runsaasti arvokasta tietoa verkkokaupan kehittämiseen ja kunkin maan verkkokauppakuluttajien tavoittamiseen. Raportista selviää esimerkiksi seuraavaa:

  • Toimituksen joustavuus on verkkokauppakuluttajille nopeutta tärkeämpää lähes kaikissa Euroopan maissa. Paketti halutaan tilata niin, että sen toimitus sopii omaan arkeen ja aikatauluun.

  • Suomalaiset ovat ottaneet pakettiautomaatit omakseen. Etelä- ja Keski-Euroopassa vannotaan kotitoimitusten nimeen. 

  • 71 prosenttia suomalaisista on tehnyt verkko-ostoksia mobiilisti kuluneen vuoden aikana. Etelä-Euroopassa luku on yli 80 prosenttia.

  • Maksutavoissa on paljon maakohtaisia eroja. Suomalaisten suosikki on kortti, kun taas Saksassa ja Italiassa suositaan PayPalia ja vastaavia maksunvälityspalveluita.

Tutustu tutkimusraporttiimme ja tunnet verkkokauppakuluttajat paremmin!

Customer service